KOMPLEXNÍ BEZPEČNOSTNÍ OCHRANA ZAHRNUJE:
Konkurence je v podstatě základním atributem všeho živého a jenom díky ní probíhá evoluce.
Lidé se od ostatních tvorů odlišují právě tím, jak díky svému mozku dokáží ke zvýšení své „konkurenceschopnosti“ shromažďovat, zpracovávat a využívat informace.
V případě, že se jedná o využívání této schopnosti samotným jednotlivcem, nazývá se to inteligence. V případě, že se jedná o využívání této schopnosti formou organizované činnosti ve prospěch jednotlivce, tak se hovoří o zpravodajství.
“ To co moudrým vládcům a dobrým vojevůdcům umožňuje zaútočit, zvítězit a docílit věcí nedosažitelných ostatním lidem, jsou včasné informace a znalost “ (Sun Tzu, UMĚNÍ VÁLKY)
ZPRAVODAJSTVÍ je třeba chápat jako cestu k dosažení ZNALOSTI. Podnikatelské či komerční zpravodajství je tedy cestou k dosažení MENEGMENTU ZNALOSTI (znalostního managementu). Představuje KOMPLEXNÍ DETEKTIVNÍ OCHRANU EKONOMICKÝCH ZÁJMŮ PODNIKATELSKÝCH SUBJEKTŮ.
K dosažení úspěchu v oblasti ekonomické je třeba umět definovat cíle a dosáhnout je.
Základem dosažení jakéhokoliv cíle je umění získat, zpracovat a využít informace – znalost. Zpravodajství musí dávat odpovědi – znalosti jak pro rozhodnutí operativního, taktického tak i strategického rázu. Zpravodajství je třeba chápat jako nástroj řízení. Jde o schopnost vyhledat, filtrovat a interpretovat informace ve smysluplných souvislostech.
Zpravodajskému procesu musí předcházet ZPRAVODAJSKÉ PLÁNOVÁNÍ , které musí dát:
- Představu ( obraz ) potřeby zpravodajského produktu (informace);
- Požadavky a cíle využití zpravodajského produktu (informace);
- Rešerši stávajících zpravodajských produktů (informací) v daném směru zaměření;
- Strategii zpravodajského zaměření.
Podnikatelské zpravodajství OBSAHUJE:
- OFENZIVNÍ (AKTIVNÍ) zpravodajství;
- OBRANNÉ zpravodajství;
- VLIVOVÉ zpravodajství.




V oblasti PODNIKATELSKÉHO ZPRAVODAJSTVÍ je pro konečného uživatele (znalostní management), velmi významné vedle obsahu výsledného informačního (zpravodajského) produktu i FORMA předaného informačního produktu.
Zpravodajský produkt musí být zpracován do formy (podoby) přístupné pro konečného uživatele. V tomto směru je velmi přínosné zpracování informací do grafické podoby – vyjádření informace v grafické podobě s odkazem na textové části. V grafickém vyjádření musí být akceptovány vzájemné vztahy a souvislosti.
Podnikatelské zpravodajství OBSAHUJE:
- OFENZIVNÍ (AKTIVNÍ) zpravodajství;
- OBRANNÉ zpravodajství;
- VLIVOVÉ zpravodajství.

OFENZIVNÍ PODNIKATELSKÉ (KOMERČNÍ) ZPRAVODAJSTVÍ
Podstatou ofenzivního podnikatelského zpravodajství jsou postupy:
- jimiž je možno odhalit strategii konkurence a využít ji ve prospěch vlastní organizace (podniku společnosti, firmy, instituce, organizace apod.),
- zajistit informace marketingového charakteru a další informace potřebné pro podnikání:
- Informace marketingové;
- Informace o technologiích;
- Informace o konkurenci;
Ostatní informace.
Informace je ale prvým stupněm činnosti, cílem je znalost.
Ofenzivní zpravodajství zajišťuje

OBRANNÉ PODNIKATELSKÉ (KOMERČNÍ) ZPRAVODAJSTVÍ
Zahrnuje a musí zajišťovat:
- Personální bezpečnost;
- Režimovou bezpečnost;
- Bezpečnost technických prostředků;
- Bezpečnost programových (softwarových) prostředků;
- Bezpečnost dat informací, znalostí a KNOW HOW, ochranu technologických procesů;
- Bezpečnost komunikačních systémů a cest;
- Fyzickou bezpečnost;
- Aktivní ochranu proti úniku informací a dat;
- Ochranu obchodních aktivit;
- Aktivní ochranu proti dezinformacím a působení vlivového zpravodajství konkurence.

VLIVOVÉ PODNIKATELSKÉ (KOMERČNÍ) ZPRAVODAJSTVÍ
Nejčastějšími metodami vlivových opatření (lobby) jsou:
- Metoda veřejné či cílené argumentace a odborně věcného přesvědčování;
- Asertivní metody;
- Demonstrativní metody;
- Metody veřejné či cílené dezinformace.
MEZINÁRODNÍ ORGANIZACE V OBLASTI BI & KM CONSULTING:
„International Association of Law Enforcement Intelligence Analysts“(IALEIA)
- Sdružuje analytiky z oblasti bezpečnostních, policejních a detektivních služeb.
- Cílem IALEA je definovat a šířit standardy a etický kodex pro práci v dané oblasti.
„Society of Competitive Intelligence Professionals“
Mezinárodní organizace profesionálů v oblasti podnikatelského (komerčního) zpravodajství.